De eerste week in Dakar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Pepijn Dorsten - WaarBenJij.nu De eerste week in Dakar - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Pepijn Dorsten - WaarBenJij.nu

De eerste week in Dakar

Door: Pepijn van Dorsten

Blijf op de hoogte en volg Pepijn

10 Januari 2017 | Senegal, Dakar

Sylvester
De eerste week hier in Dakar zit er alweer op. In deze week ben ik vooral bezig geweest met praktische zaken regelen zoals huisvesting en mij inschrijven voor de cursussen Frans en Duits. Op vrijdag 30 januari landde ik op het vliegveld Léopold Sédar Senghor in de wijk Yoff samen met Marcel Assogba. Diezelfde avond zijn we in de avond een beetje gaan rondrijden door de wijk Sicap Karack waar Marcel vandaan komt. Opvallend was dat veel winkels hier midden in de nacht nog open zijn. Zo werd iemand om drie uur ’s nachts in een kapsalon nog even fresh geknipt voor Silvester. De volgende dag stond vooral in het teken van Silvester zoals ze Oud&Nieuw hier noemen. Dat vierden we in Sicap Karack bij een besloten feest. Feestvieren is hier geen probleem. Pas om acht uur ’s ochtends wat het afgelopen. Toen het weer daglicht was zijn we met een jongen Ibou eerst ergens gaan ontbijten en koffie drinken om daarna onze roes uit te slapen aan het strand.

Installeren
Na de feestdagen begint het werkende leven weer en voor mij dus tijd om wat dingen te regelen. Vanaf zondag heb ik een kamer in de wijk Point E bij Sam die ik nog van mijn vorige vakantie ken. Point E is een wijk in het centrum van de stad en ligt voor mij wel gunstig. De eerste maandag ben ik naar het Instituut Francais gegaan om mij in te schrijven voor een Franse cursus. Eerst moest ik daarvoor een test doen die goed verliep. De test bestond uit de onderdelen schrijven en spreken. Ik kreeg het advies om de cursus B1&B2 te volgen. Een probleem voor mij is dat de cursus pas begint wanneer er zes leerlingen zijn die zich hebben ingeschreven. Momenteel zijn dat er drie. Wel kan ik gebruik maken van de bibliotheek waar de boeken aanwezig zijn voor het niveua B1.2. Om mijzelf bezig te houden heb ik mij ook ingeschreven voor een cursus Duits bij het Goethe instituut. Het niveau waar ik mee begin is A1. Die lessen zijn deze week begonnen. Drie keer in de week een lange sessie van vier uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pepijn

Actief sinds 08 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1201
Totaal aantal bezoekers 10855

Voorgaande reizen:

30 December 2016 - 29 Maart 2017

Frans leren in Senegal

08 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

31 December 2015 - 15 Januari 2016

Senegal

Landen bezocht: