Waarom naar Senegal? - Reisverslag uit Rheden, Nederland van Pepijn Dorsten - WaarBenJij.nu Waarom naar Senegal? - Reisverslag uit Rheden, Nederland van Pepijn Dorsten - WaarBenJij.nu

Waarom naar Senegal?

Door: Pepijn van Dorsten

Blijf op de hoogte en volg Pepijn

30 December 2015 | Nederland, Rheden

Woensdag 30 december 2015

Waar ligt Senegal!

TravelClinic
,,Even kijken waar Senegal ligt’’, zegt de arts van het TravelClinic in Velp. ,,Dakar ligt op het meest westelijkste punt van Afrika’’, zeg ik terwijl ik met mijn vinger Senegal aanwijs. Dit is het enige minpuntje na een keurige uitleg over wat ik tijdens mijn vakantie vooral niet mag. Geen kraanwater drinken, geen sla eten en geen honden aanraken. Na de voorlichting haal ik mijn oude gele vaccinatieboekje van stal. Als kind heb ik jaren in West-Afrika gewoond en ben dus ingespoten met de nodige vaccinaties. Helaas is mijn boekje door de vele verstreken jaren nutteloos geworden en kan ik het als aandenken houden. Ook wordt het mij aangeraden om als single condooms mee te nemen. Fijn dat ik nu ook weet dat HIV onder de categorie tropische ziektes valt. Dan krijg ik nog wat prikken en kan dan met een gerust hart op vakantie.

Waarom naar Senegal?
De Meteoor waar ik werk is met kerst twee weken vrij en het lijkt mij leuk om op deze ‘verplichte vrije dagen’ op vakantie te gaan. In eerste instantie dacht ik aan Europa, maar ik kan niemand vinden die mee wil. Via de chat van Facebook spreek ik begin december met Marcel Assogba. Hij is een Senegalees die ik via het Afrikafestival in Hertme ken. Hij verkoopt daar samen met zijn vrouw Birgit batikshirts. Hij vertelt dat hij voor twee maanden naar Senegal gaat om daar shirts voor in de zomer te maken. Deze verkoopt hij in Europa bij festivals. Voor het maken van de shirts heeft hij zonlicht nodig, daarom maakt hij ze in Afrika. Daarna komt bij mij het idee op om te vragen of ik met hem mee kan. Senegal is één van de landen die nog op mijn verlanglijstje staan. Onder andere door het boek ‘Mali Blues’ van de Belgische journaliste Lieve Joris die in het begin door Senegal reist. Marcel reageert enthousiast en regelt daarna voor mij dat ik bij een vriend van hem kan slapen. Dat is volgens Marcel leuker en het scheelt mij ook hotelkosten.

Vliegticket
Dan is het nog zoeken naar een geschikt vliegticket. Eerst wil ik samen met Marcel op 28 december gaan, maar die tickets zijn heel duur. Een goedkope optie via Fly Emirates, maar dan moet je wel een etmaal in Dubai wachten. Daar heb ik niet veel zin in. Uiteindelijk boek ik een retourticket naar Dakar voor 730 euro en slechts één uur overstaptijd in Dakar.

Links:
http://www.assogbatik.com/
https://www.facebook.com/Assogbatik-1563638920552993/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rheden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2016

Bye-bye Senegal!

13 Januari 2016

Bamba Feep!

12 Januari 2016

Opvallende dingetjes

11 Januari 2016

Opnieuw een bezoek aan Île de Gorée

10 Januari 2016

De alternatieve Dakar-rally
Pepijn

Actief sinds 08 Jan. 2016
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 10914

Voorgaande reizen:

30 December 2016 - 29 Maart 2017

Frans leren in Senegal

08 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

31 December 2015 - 15 Januari 2016

Senegal

Landen bezocht: